Az Európai Parlament szerdán megszavazta, hogy a 2035-től az új gyártású autók nem lehetnek sem benzinesek, sem dízelesek.
Négy fontos dologra hívnám fel a figyelmet ezzel a döntéssel kapcsolatban:
A 2035-ös dátum véleményem szerint megkésett, ennél hamarabb kéne cselekednünk. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy a legtöbb nagy autógyártó már 2030-ra önként vállalja az átállást. Mercedes, Volvo, Alpine, Fiat, Peugeot – az autógyártás színe-java kötelezte el magát, hogy az évtized végére megvalósítja a zöld átállást. Sőt, az Alfa Romeo 2027-es, a DS 2024-es céldátum adott meg.
Önmagában a belső égésű motorok betiltása nem lehet cél. Szükséges az is, hogy megfizethető áron elérhetőek legyenek elektromos hajtású járművek, és az is, hogy megfelelő elektromos töltőállomás hálózat legyen kiépítve. Ezekre a beruházásokra az EU egyébként elkülönít összegeket. Fontos ugyanis, hogy a zöld átállás költségeit ne a lakosság viselje.
Az elektromos autók sem környezetkímélők, ha a hajtásukhoz szükséges energiát környezetromboló módon állítjuk elő. Ezért nagyon fontos a megújuló energiaforrások részesedésének növelése az energiatermelésben.
A tilalom csak az új járművek forgalomba hozatalára vonatkozik, a használt autópiacra nem. Sokat kell még tennünk ahhoz, hogy klímasemleges legyen az autózás.
Loading
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A sütik információi az Ön böngészőjében tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint például az Ön felismerése, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal mely részeit találja a legérdekesebbnek és leghasznosabbnak.