Momentum

Ideje szabályozni a politikai hirdetéseket

Az EP Igazságügyi Bizottsága ülésén elmondtam, hogy ideje foglalkozni az online politikai hirdetésekkel, ideje ezt a piacot is igazságosan szabályozni. Kezdenünk kell valamit azzal, hogy elárasztották az internetes felületeket a politikai hirdetések, és kampányidőszakban már egy gyerekeknek szóló mesét sem lehet elindítani STOP Gyurcsány! nélkül.

Beszédemben elmondtam: fontos, hogy a politikai hirdetések átláthatóak legyenek (lássuk, ki hirdet); és a hirdetések célzását is szűkíteni kell, különben vissza fognak élni a lehetőséggel. Jó pár példát láttunk arra az elmúlt pár évben, hogy az elképesztő mértékű adatgyűjtés milyen problémákat okozott: Trump megválasztásától a milliók adatait illegálisan eladó Cambridge Analytica botrányán át az orosz agressziót mosdató hirdetésekig.

Azt kértem a bizottságtól, hogy az új szabályozás mindenképp készüljön el a következő európai parlamenti választások előtt.

HÍR MEGOSZTÁSA

Facebook
Twitter
LinkedIn