Az EP Igazságügyi Bizottsága ülésén elmondtam, hogy ideje foglalkozni az online politikai hirdetésekkel, ideje ezt a piacot is igazságosan szabályozni. Kezdenünk kell valamit azzal, hogy elárasztották az internetes felületeket a politikai hirdetések, és kampányidőszakban már egy gyerekeknek szóló mesét sem lehet elindítani STOP Gyurcsány! nélkül.
Beszédemben elmondtam: fontos, hogy a politikai hirdetések átláthatóak legyenek (lássuk, ki hirdet); és a hirdetések célzását is szűkíteni kell, különben vissza fognak élni a lehetőséggel. Jó pár példát láttunk arra az elmúlt pár évben, hogy az elképesztő mértékű adatgyűjtés milyen problémákat okozott: Trump megválasztásától a milliók adatait illegálisan eladó Cambridge Analytica botrányán át az orosz agressziót mosdató hirdetésekig.
Azt kértem a bizottságtól, hogy az új szabályozás mindenképp készüljön el a következő európai parlamenti választások előtt.
Loading
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A sütik információi az Ön böngészőjében tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint például az Ön felismerése, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítenek nekünk megérteni, hogy a weboldal mely részeit találja a legérdekesebbnek és leghasznosabbnak.